Pagina's

zondag 16 december 2012

Geliefde in de gevangenis

Zoals je misschien al had gelezen zit mijn vriend momenteel in de gevangenis, en ben ik nu dus momenteel een alleenstaande moeder!
Daar zit je dan in 1x met 2 kleine kinderen van 4 en 5, en geloof me het zijn echt 2 schatten maar ja ze schelen maar een jaar van elkaar dus dat is dan ook wel weer moeilijk. Ze kunnen leuk met elkaar spelen maar ze kunnen het andere moment ook elkaar letterlijk de koppen in slaan. En dan mis ik toch echt wel de strenge ogen van hun vader. Die hoefde alleen maar met een bepaalde blik te kijken en ze dimmde gelijk in hihi.
Als ik die blik probeer na te doen lachen ze me gewoon uit!!
"mama waarom kijk je nou zo gek" krijg ik dan te horen.




Mensen vergissen zich echt hoe t is als je vriend of man vast komt te zitten. Ze zeggen al gauw waarom blijf je nog bij hem? En wat heb je nu nog aan m.. Ja nu heb ik even niks aan m. Maar ik bedoel wat ik zo zwak vind van voornamelijk vrouwen waarvan hun man vast komt te zitten is dat ze zeggen nou bekijk t maar hier heb ik geen zin in. Begrijpelijk natuurlijk niemand tekent er voor om een deel van je leven alleen door te moeten brengen, maar als je echt van iemand houdt laat je die gene niet in de steek. Je steunt elkaar door dik en dun! Dat is wat je relatie sterker maakt.
Ik ben daar echt van overtuigd..
Gelukkig heb ik geen negatieve mensen om mij heen, mijn familie steunt ons en de zijne natuurlijk ook. Ik geef wel toe als ik bij verschillende clienten kom en ze vragen naar mijn partner dat ik het niet altijd zeg dat hij in de gevangenis zit. Toch ben ik een beetje bang dat mensen daar mij voor aan kijken, of mij daardoor gaan wantrouwen.. Ik weet precies wat ik wel of niet kan zeggen tegen een bepaalde client. En tegen de clienten waar ik het wel tegen vertel, vertel ik weer niet de ware rede waarom hij vast zit.
Eigenlijk ben ik genoodzaakt om te liegen, omdat ik bang ben clienten kwijt te raken mensen omdat ze mij ervoor aan kijken wat hij heeft gedaan. Kan natuurlijk niet, ik bedoel wat hij heeft gedaan heb ik helemaal niks mee te maken. Maar toch zijn er altijd mensen met vooroordelen.
In mijn omgeving thuis weet eigenlijk de hele buurt wel waarom mijn vriend is opgepakt, hier is niemand die aan me vraagt goh waar is die of wat heeft hij gedaan.. Ik woon in een kleine wijk en hij had een vrij hoog aanzien dus ja in mijn wijk kan ik gewoon 'mezelf'zijn.
Maar het is heel moeilijk. Het is niet alleen moeilijk voor de gene die vastzit maar ook voor de gene die thuis achter blijven! Vooral financieel, er valt in 1x een heel inkomen weg en de rekeningen blijven gewoon het zelfde, de huur word echt niet 100euro minder omdat er 1 persoon minder is in huis. Gelukkig bestaat er de sociale dienst, zij vullen nu mijn inkomen aan voor een alleenstaande ouder. Het is nog minder als dat ik had toen er nog niks aan de hand was, maar ik kan er van rond komen, zelfs met me schulden! Zonder hun had ik echt een heel groot probleem!! Dus bij deze dank ik de overheid voor deze geweldige regelingen!

1 opmerking:

  1. Lijkt me heel moeilijk als je vriend wegvalt en je thuis blijft met 2 kleintjes... Vind het heel sterk van je dat je ondanks wat alle mensen denken/zeggen bij hem blijft. En vind niet dat als ze het hele verhaal niet kennen ze niet mogen oordelen of zeggen kan je niet beter bij hem weg gaan.

    BeantwoordenVerwijderen