Pagina's

vrijdag 28 december 2012

The Help


Wat een film zeg The Help, ik had het boek vorig jaar in 3 dagen uit, maar had de film nog niet gezien en vind het echt een aanrader! Ik ben meestal niet zo een voorstander van eerst boek lezen en dan de film, ik vind dat je het beter andersom kunt doen.

Als je een boek eerst leest kan de film dus erg tegen vallen in tegenstelling als je het andersom doet en eerst de film kijkt en dan t boek dan kun je denken zo dit verhaal is veel langer veel gedetaileerder snap je? Er is heel veel echt letterlijk uit het boek overgenomen en dat vind ik persoonlijk zo goed gedaan. Heel vaak komt de boek en film niet zo mooi overeen maar dat is hier absoluut niet.
Er is maar 1 minpuntje en dat is dat ze teveel uit het boek hebben weg gelaten, maarja film kan ook weer niet 4uur duren! Het filmpje is een van mijn favoriete uit de film, ik lag helemaal dubbel!

Ik vind zo ie zo films en boeken die gaan over de tijd dat "zwart en wit"gescheiden moesten leven erg interessant, doordat ik zelf "half zwart half wit "ben kan ik altijd vol ongeloof naar dit soort dingen kijken, en me eigen uuuuren afvragen hoe mensen ooit zo geleefd kunnen hebben.
Wat maakt de 1 meer als de ander??
Het contrast zie je in deze film op een soms hilarische soms droevige manier. Het bovenste filmpje is dus het hilarische gedeelte. Geniet ervan!!

Kennen jullie deze film en of boek(keukenmeiden roman)? Wat vond je ervan??

1 opmerking: